Lietuvos žmogaus teisių gynimo asociacijos Klaipėdos atstovybės išplėstinis susirinkimas
Klaipėdos miesto Tarybai Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktoriui S. Budinui PRAŠYMAS Klaipėda 2017-01-05 Dėl Socialinės paramos skyriaus vedėjos A. Liesytės atleidimo iš užimamų pareigų2016m. gruodžio 10 d. vyko Lietuvos žmogaus teisių gynimo asociacijos Klaipėdos atstovybės išplėstinis susirinkimas. Susirinkimo dalyviai remdamiesi savo asmenine patirtimi ir kitų asmenų atsiliepimais konstatavo, kad Klaipėdos socialinės paramos skyrius dirba aplaidžiai, nerūpestingai, pažeidinėja žmogaus teises.
Susirinkusiems buvo pateiktas vienas tokio neatsakingo darbo pavyzdys. . Klaipėdos socialinės paramos skyrius iš pilietės Julijos Vasiliauskienės 2014-11-17 priėmė dokumentus dėl dalinio apmokėjimo už šildymą. Dokumentų įteikimo dieną ji nebuvo informuota, kad reikia pateikti papildomą informaciją apie finansinę būklę, t.y., bankų sąskaitų išrašus. Iš paramos skyriaus pilietė J. Vasiliauskienė gavo 2015-01-09 raštą, kuriame parašyta, kad ji per mėnesį nepristatė visų dokumentų reikalingų piniginei socialinei paramai gauti, todėl jai nebus skirta piniginė socialinė parama ( kodėl administracija išsiųstame rašte iš karto nenurodė kokio dokumento nepristatė ?). Jei ji nesutinkanti su sprendimu, tai galinti kreiptis į Ginčų komisiją arba į Klaipėdos apygardos administracinį teismą. 2015-02-02 J. Vasiliauskienė kreipėsi į vedėją A. Liesytę sužinoti kokių dokumentų trūksta. Tarnautoja, privalėjo pasikviesti specialistą ir išsiaiškinti kokių dokumentų J. Vasiliauskienė nepristatė. Vietoj to pasakė , kad ji pati žino ko trūksta, o kai dar kartą paklausė kokio dokumento ji nepristatė, sužinojo, kad reikia rašyti prašymą raštu ir per 20 dienų jai bus atsakyta.
Ponia J. Vasiliauskienė, kaip jai nurodė Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos socialinių reikalų departamento socialinės paramos skyrius, kreipėsi 2015-02-25 į Klaipėdos apygardos administracinį teismą. Tiek teisme, tiek iš savivaldybės atsiliepimų sužinojo, kad jai, atseit, nepristačiusiai visų dokumentų buvo siųstas raštas 2014-11-20 Nr. (23.450.)-SP13-9241 dėl atvykimo, o tuomet, jai atvykus į Socialinės paramos skyrių būtų buvę paaiškinta kokius dokumentus turėjusi pateikti 2014-12-17 kai pakartotinai atvyks į Išmokų poskyrį pas vyr. specialistę A. Valančiauskienę ir pateiks banko sąskaitų išrašus nuo 2014-07-01 iki 2014-10-01. Nesuprantame, kodėl klientė buvo siuntinėjama nuo vienos tarnautojos prie kitos, puikiai žinant jos amžių? Kodėl pirmame siųstame laiške nenurodė kokių dokumentų pageidauja? Šie pavyzdžiai rodo, kad dėl vedėjos nesugebėjimo organizuoti darbo yra vaikoma sunkai vaikščiojanti senjorė. Tas pensininkės vaikymas arba tyčiojimasis turi vienintelį tikslą – imituoti didelį darbo krūvį, kad vėliau reikalauti didinti biurokratinį aparatą. J. Vasiliauskienė teigė, kad negavo 2014-11-20 siųsto laiško, o Socialinės paramos skyriaus atstovė teisme nesugebėjo įrodyti ar tą laišką jie išsiuntė, nes jis buvo siunčiamas neregistruotu paštu. Neregistruotų laiškų siuntimas palieką spragą sukčiavimams.
Socialinės paramos skyrius vadovaudamasis Klaipėdos apygardos administracinio teismo 2015-04-21 sprendimu išnagrinėjo J. Vasiliauskienės 2014-11-17 prašymą-pareiškimą ir pranešė, kad kompensacija už būsto šildymą nuo 2014-11-01 neskiriama, nes per nustatytą laikotarpį nepateikė visų savivaldybės pageidaujamų banko sąskaitų išrašų laikotarpiu nuo 2014-07-01 iki 2014-10-01. Tačiau kompensacijos paskaičiavimo lape ir sąskaitose už šildymą nurodyta, kad kompensuojamas šildymas už 2014 m. gruodžio mėn., 2015 m. sausio mėn., 2015 m. vasario mėn., 2015 m. kovo mėn. buvo paskaičiuotas 2015-02-01, 2015-02-28, 2015-03-31. Kodėl reikia tyčiotis iš klientų ir siųsti iš savivaldybės grasinančius raštus ir dar ne vieną apie tai, kad nusprendė nekompensuoti už šildymą nuo 2014-11-01. Tiesa, yra dar ir vedėjos įsakymas 2015-05-06 Nr. SPI-2037 nutraukti piniginę socialinę paramą nuo 2015-04-01, nes nepateikė banko sąskaitų išrašų nuo 2014-09-01 iki 2015-03-01. Nors A. Liesytės raštuose dėl dalinio finansavimo pateikta neigiama išvada, bet kompensacija paskiriama. Iš to matosi, kad socialinės paramos skyriuje yra betvarkė. Tai pastebėjusi, J. Vasiliauskienė parašė prašymą į Socialinės paramos skyrių 2016m. gruodžio mėn 27 d., kad pateiktų protokolo nuorašą, kuriuo nuspręsta negrąžinti kompensacijas už šildymą 2014m. spalio mėn. ir 2014 m. lapkričio mėn., o taip pat pateikti siųstus pranešimus AB „Klaipėdos energijai“, nurodant už kokius mėnesius turi grąžinti J. Vasiliauskienei kompensacijas už šildymą.
Patyčios tęsėsi ir 2015 metų rudenį, kai J. Vasiliauskienė vėl kreipėsi į Socialinės paramos skyrių. Kaip ir kiekvieną šildymo sezoną, pateikė prašymą ir pažymas dėl kompensacijų už šildymą. Jai , kaip ir 2014 m. ,vėl buvo atsisakyta ją suteikti. Eilinį kartą pasiūlyta kreiptis į Ginčų komisiją ar teismą. J. Vasiliauskienė kreipėsi į Klaipėdos apygardos administracinį teismą su prašymu panaikinti 2016m. sausio mėn. 4 d. sprendimą Nr.(23-45)-SP13-16.
Klaipėdos apygardos administracinis teismas Lietuvos Respublikos vardu 2016-04-25 nustatė, kad J. Vasiliauskienės informacija dėl bankų sąskaitų skaičiaus nesutapo su VMI spalio 12 d. raštu Nr.( 27.4-40-4)RD-4223, kuriame buvo nurodytos 4 veikiančios sąskaitos Swedbanke ir viena SEB banke. Teismas pasidomėjo , ar Socialinės paramos skyrius dar kartą kreipėsi į VMI ar į kitą instituciją dėl šios informacijos patikslinimo, jei kliento teikiami duomenys gauti iš juridinės organizacijos, t.y. banko, nesutampa su mokesčių inspekcijos pateiktais duomenimis. Atsakovas, o tai Socialinės paramos skyriaus darbuotojos, atsakė, kad nesikreipė. Atvirkščiai, primygtinai buvo reikalaujama pateikti informaciją apie 4 sąskaitas, kurių J. Vasiliauskienė neturėjo. Teismas, atsižvelgdamas į minėtas aplinkybes, teigė, kad Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos atstovė Gyventojų turto deklaravimo įstatymo 23 str. 1 dalies 7 ir 8 punktuose nustatytų pareigų neatliko, o šias pareigas neteisėtai ir nepagrįstai perkėlė pareiškėjai. Net teismas nesusigaudė tarp pareiškėjai iš Savivaldybės rašytų atsakymų, kadangi juose nebuvo visų privalomų rekvizitų. Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos socialinių reikalų departamento socialinės paramos skyrius dirba pažeisdamas raštvedybos taisykles (pridedame Socialinės paramos skyriaus atsakymus be rekvizitų). Kažkodėl atsakydami į raštą seimo nariui N. Puteikiui sugeba įrašyti jo prašymo datą, numerį, t.y. visus reikalingus rekvizitus. Pasirodo, kad Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos tarnautojai, jei kreipiasi Seimo narys vadovaujasi raštvedybos taisyklėmis, ir „užmiršta“, jei prašymą rašo paprasta klaipėdietė.
Remiantis informacijoje pateiktais pažeidimais darome išvadas:
1. J. Vasiliauskienė nepagrįstai apkaltinama, nepristačiusi visų dokumentų, buvo pakviesta atvykti 2014-11-20 raštu Nr. (23.450.)-SP13-9241 ir tik tam, kad ją informuotų apie tai, kad turi iki 2014-12-17 atvykti į Socialinių išmokų poskyrį pas vyr. specialistę ir privalo pateikti banko sąskaitų išrašus nuo 2014-07-01 iki 2014-10-01. Ar galima labiau pasityčioti iš garbaus amžiaus žmogaus reikalavimais, kad turi atvykti dar kartą, o po to ir dar kartą? Tai pasityčiojimo viršūnė.
2. Socialinės paramos skyrius nusprendė, kad išmokėti kompensaciją už 2014m. spalio mėn. ir 2014m. lapkričio mėn. nėra teisinio pagrindo, tačiau kažkodėl išmokėti kompensaciją už 2014 m. gruodžio mėn. teisinis pagrindas atsiranda, nors dokumentai tie patys ir ketvirtis tas pats. Kodėl?
3. Pasirodo, jei klientas teikia gautą iš banko oficialią informaciją , kuri nesutampa su VMI pateiktais duomenimis, Socialinės paramos skyrius nesikreipia dar kartą į VMI ar kitą instituciją dėl šios informacijos patikslinimo. Kodėl Socialinės paramos skyriaus tarnautojos nesivadovauja Gyventojų turto deklaravimo įstatymo 23 str. 1 dalies 7 ir 8 punktuose nustatytomis pareigomis ir kodėl neteisėtai ir nepagrįstai savo pareigas perkelia klientams?
4. Teismas atkreipė dėmesį į Socialinės paramos skyriaus raštus, kurių rekvizituose nėra nurodyta į kokį prašymą yra priimamas sprendimas ar rašomas atsakymas.
5. Susitikimo metu Socialinės paramos skyriaus darbuotoja G. Vilimaitienė vietoj to, kad atsiprašytų ponios J. Vasiliauskienės už žmogaus orumo žeminimą, elementarių žmogaus teisių pažeidimą, pradeda priekaištauti, kad ponia J. Vasiliauskienė nerodė geranoriškumo bendradarbiaujant su socialinės paramos skyriumi. Skyriaus vedėja A. Liesytė laikraštyje „Vakarų ekspresas“ išsakė negatyvią, įžeidžiančią informaciją apie J. Vasiliauskienės tariamą socialinių darbuotojų apkalbėjimą.
Socialinės paramos skyriaus vedėjos A. Liesytės elgesys, jos bendravimo manieros, įpročiai, požiūris į socialiai remtinus žmones, neatitinka šiuolaikinių europinių keliamų tarnautojams standartų. Klaipėdos socialinės paramos centro vykdoma veikla žemina Klaipėdos savivaldybės institucijų prestižą, daro didžiulę žalą valstybei. Net teismas nustatė, kad A. Liesytės vadovaujamas skyrius dirba nekompetetingai, t.y. netinkamai vykdo raštvedybą, klientai nepagrįstai verčiami pakartotinai rinkti, teikti duomenis, ką turėtų daryti patys tarnautojai.
Reikalaujame, remiantis aukščiau išdėstytais argumentais, Socialinės paramos skyriaus vadovę A. Liesytę pašalinti iš užimamų pareigų, nes ji toleruoja netvarką skyriuje, netinkamai vykdo tarnautojo pareigybių nuostatas
Lietuvos žmogaus teisių gynimo asociacijos Klaipėdos atstovybės susirinkimui pirmininkavusi V. Jurgilevičienė
Lietuvos žmogaus teisių gynimo asociacijos Klaipėdos atstovybės susirinkimui sekretoriavęs V. Partaukas
Laba diena ponia V.Jurgileviciene,pritariu, Jusu darbu kokybe puiki,naikinti tokias tautos isgamas,kaip visokios Liesytes.Pagarbiai Vida