Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centro ( toliau Centras) 17 darbuotojų kreipėsi į Seimą su prašymu juos gelbėti nuo kolegų, turinčių dešiniąsias pažiūras. Centre dirbantys kairieji istorikai nutarė, kad tylėti užtenka ir reikia „išvalyti“ įstaigą nuo netinkamų pažiūrų atstovų.
Kairiųjų istorikų didžiausias priekaištas dešiniesiems yra dėl Daliaus Stanciko paruoštos pažymos apie Joną Noreiką – Generolą Vėtrą. Kairiuosius neįtikina žinia, kad Birželio sukilimo dalyvis, kuris nacių okupuotoje Lietuvoje nuo 1941 –ųjų rugpjūčio 3d. dirbdamas Šiaulių apskrities viršininku, įkūrė antinacistinį judėjimą, kurio viena iš veiklos sričių – žydų gelbėjimas iš getų.
Kodėl kairiuosius ši žinia labai nervina, kelia stresą? Todėl, kad Sovietų teisėtvarka Birželio sukilimo dalyvius, dirbusius nacių okupuotoje Lietuvoje valdžios struktūrose, apkaltino dalyvavus žydų žudime. Sovietiniuose teismų bylose, jei neturėdavo įrodymų, tai surasdavo liudininkus, kurie prifantazuodavo ir vadovaujantis jų melagingais liudijimais būdavo priimami sprendimai. Deja, šiandien Centras netiria liudininkų parodymus, ar jie atitinka, ar neatitinka to meto, tos vietovės, istorinius įvykius. Tokie tyrimai atskleistų sovietinių teismų masinį melagingų liudininkų panaudojimą holokausto bylose. Kairieji istorikai, gindami sovietinių teismų sprendimus, tokį bylų peržiūrėjimą prilygina Holokausto neigimui. Tai viena iš priežasčių, dėl ko vyksta diskusija tarp kairiųjų ir dešiniųjų istorikų.
Manome, kad pirmoji peržiūrėta sovietinių teismų byla - J. Noreikos – Generolo Vėtros. Kairiųjų Lietuvos istorikų mokykla griežtai atsisako kvestionuoti sovietinį Generolo Vėtros vertinimą. Jie, J. Noreikai inkriminuojamą sovietinio teismo kaltinimą dėl dalyvavimo nacių valdymo struktūroje, laiko teisingu. Kairieji istorikai net sugalvojo teiginį, jog bijome istorijos, nes nedrįstame pripažinti, jog didvyris nebuvo didvyriu.
Dešiniųjų pažiūrų tautiečiai teigia, kad vadovaujantis melagingais sovietinių teismų sprendimais, neįmanoma atskleisti antinacistinio judėjimo struktūros.
Viena moteris, kilusi iš Kauno, ir šiuo metu – klaipėdietė papasakojo, kad per karą jos šeima gyveno Kauno rajone Gaižėnų kaime. Mama – Anelė Zavackaitė-Tamaliūnienė gimusi 1919 m. jai pasakojo, kad į jų sodybą atveždavo žydų vaikus, kurie prabūdavo kelias dienas, savaitę, gal ir ilgiau. Suaugusieji šeimos nariai nežinodavo, nei kas atveža, nei kas išveža. Ši šeima net nėra įrašyta į teisuolių sąrašą. Kiek žydų gelbėtojų yra nežinomi, atvirkščiai, sovietų sąjungos apšmeižti. Ar moralu Fainai Kukliansky tęsti sovietinį melą, tyčiotis iš žydų gelbėtojo Generolo Vėtros?
Kas numatydavo žydų vaikų išvežimo grafiką į vieną ar kitą sodybą? Kas nustatydavo, kiek dienų turi prabūti toje sodyboje ir nuspręsdavo koks tolimesnis žydų maršrutas, kas gali būti tais vežėjais ir t.t. ? Kas vadovaudavo antinacistiniam judėjimui? Pasirodo, kad lietuvis, užimantis aukštas pareigas nacistų okupuotoje Lietuvoje. Apie tai teigia dokumentas. Tai kunigo Jono Borevičiaus liudijimas JAV teisme, kad J. Noreika jį pakvietė prisidėti prie žydų gelbėjimo.
Ponai kairieji, jei nutarėte teigti, kad nebuvo žydų gelbėjimo struktūros ir jai niekas nevadovavo, tai pateikite savo versiją. Kas sudarydavo žydų gelbėjimo maršrutus Vilniaus, Kauno, Šiaulių apskrityse, kas parinkdavo tinkamus žmones šitam mirtinai pavojingam, pogrindiniam darbui?
Puikiai suprantame, kad labiausiai peržiūrėti sovietinių teismų bylas nenori Sovietų sąjungos perėmėja – Rusija. Kodėl? Todėl, kad žydų gelbėtoją J. Noreiką teismo sprendimu apkaltino bendradarbiavimu su naciais ir nuteisė sušaudyti. Tokių bylų, manome, kad yra ne viena.
Todėl šiandien privalome kreiptis į žydų bendruomenes ir prašyti jų pagalbos, kad padėtų atsikratyti sovietinių teismų sprendimais, nutrauktų gėdingą sovietinių nusikaltimų balinimą.
Kairieji, pajutę, jog „slysta“ Lietuvoje jų sukurta ideologija, nutarė įtvirtinti sovietinę istoriją per J. Noreikos anūkės Silvia Foti knygą.
Ar mes, dešiniųjų pažiūrų atstovai, sugebėsime apsiginti nuo sovietinės ideologijos? Sunkiai, nes per 30 metų kairiaisiais tapo nemažai istorikų, žurnalistų, politikų, valdininkų ir net visuomeninkų. Jei jie prisistatytų tikruoju vardu – kairiaisiais neomarksistais, tai sulauktų piliečių pasmerkimo, todėl jie save išdidžiai vadina liberalais.
Kairieji yra garsūs savo agresyvumu. Savo straipsnyje istorikas N. Ferguson rašo, kad 2021 metais „Vokietijoje formuojasi pasipriešinimas spaudimui iš kairės: vasario pradžioje 70 žymių šalies mokslininkų įkūrė „Mokslo laisvės tinklą“ (Netzwerk Wissenschaftsfreiheit) tyrimų ir dėstymo laisvei ginti. Vienas iš susivienijusių mokslininkų tikslų – paremti kairiųjų aktyvistų užsipultus savo kolegas.“
Lietuvoje taip pat turime įkurti analogišką judėjimą, kuris galėtų vadintis „Stop spaudimui ir melui iš kairės!“. Kadangi dešiniosios ideologijos istorikų turime nedaug, tai į tą judėjimą galima būtų pakviesti politikus, visuomenės veikėjus, piliečius. Svarbiausia, ieškoti kontaktų su vasario mėn. įkurtu „Mokslo laisvės tinklu“.
Negalima nutylėti apie 2021 m. kovo mėn. 10 d. įvykusią Seimo Ateities komiteto diskusiją „Kokiais istoriniais pasakojimais remsime savo Respublikos ateitį“. Šioje diskusijoje dalyvavo istorikas Arūnas Bubnys, kuris nagrinėja XX amžiaus istoriją ir kuriam atrodo, kad Lietuvoje vykstančias diskusijas dėl Holokausto galima suskirstyti į dvi kryptis. Viena – lietuvių išeivių pagražinta, ginamojo pobūdžio Holokausto istorija, o kita kritinio pobūdžio ir sustiprėjusi, kai prezidento Valdo Adamkaus iniciatyva 1998 m. buvo įkurta tarptautinė komisija. Atseit, tada prasidėjo rimti tyrimai.
Nejuokinkite apie rimtus tyrimus, nes manome, kad tada ir prasidėjo sovietmečio Holokausto istorijos sugrąžinimas. Jei norima istoriją suvesti į dvi kryptis, tai jos turėtų vadintis: išeivijos ir sovietinė. Kaip išdrįsta A. Bubnys teigti apie, atseit, iškreiptą žmonių sąmonę, apie empatijos nebuvimą, kai kairieji sugrąžino Lietuvos piliečiams sovietinę istoriją ir jie drįsta ją vadinti kritine? Lietuviai, laukdami nacių, tikėjosi, kad su jų pagalba galės atstatyti Nepriklausomybę. Jų viltis žlugo po kelių mėnesių. Kokią paramą Lietuvos inteligentija galėjo išreikšti naciams, sužlugdžiusiems jų viltis atkurti Nepriklausomą Lietuvą?
Kodėl iki šių dienų gyva tarybinė pasaulėžiūra, kad sovietinė diktatūra yra geresnė už nacistinę? Didžiajai daliai žydų - tiek nacių, tiek sovietų okupacijos – buvo vienodas blogis ir tai labai vaizdžiai rodo japonų diplomato Čijune Sugihara veikla, kai sovietai okupavo Lietuvą. O apgautų, patikėjusių stalino saule, arba manančių, kad nekaltų civilių net karui prasidėjus negalima žudyti, manau, kad vienodas procentas buvo tiek lietuvių, tiek žydų. Nėra kažkokių ypatingai skirtingų tautų patirčių. Tos patirtys panašios. Susidėjus su okupantais, tapus sovietinės totalitarinės santvarkos ideologais, tiek vieni, tiek kiti privalėjo tarnauti nusikalstamai sistemai. Nėra tautos, kuri turėtų tik aukos arba budelio įvaizdį Ar tuos, aukščiau išvardintus teiginius, galime priskirti pagražintai istorijai? Gal atėjo laikas nustoti A. Bubniui piktintis, kad komentaruose daug įžeidinėjimų, kad primena žydų piktadarybes, kai tarnavo sovietų jėgos struktūrose? Čia ne empatijos trūkumas, čia dalies tautiečių reakcija į kiršinimą, kurį sąmoningai vykdo, taip vadinama, kritinio pobūdžio istorija.
Kviečiu nepasiduoti kairiosios mokyklos įtakingiems veikėjams, kurie Lietuvos piliečius skatina dalyvauti, taip vadinamos, kritinio pobūdžio istorijos vykdomame pjudyme.
Uz lietuva vyrai
Taikliai pastebeta , bet , kada imsimes darbu , o ne verksim .